انتخاب

ساخت وبلاگ

مرحوم اولادی هیچگونه علائم حیاتی نداشته و توسط تکنسین های اورژانس به مدت30 دقیقه عملیات احیاء انجام می شود و پس از برنگشتن علائم حیاتی در ساعت14:56 از محل سکونت به بيمارستان شهدای تجريش منتقل می شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کانال پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره مرگ مرحوم مهرداد اولادی منتشر کرده است؛

به گزارش انتخاب، در ساعت 13:48 با اورژانس 115 تماس گرفته شد و عوامل اورژانس در ساعت 13:54 در محل حضور یافتند. مرحوم اولادی هیچگونه علائم حیاتی نداشته و توسط تکنسین های اورژانس به مدت30 دقیقه عملیات احیاء انجام می شود و پس از برنگشتن علائم حیاتی در ساعت14:56 از محل سکونت به بيمارستان شهدای تجريش منتقل می شود و در بيمارستان نیز به مدت يك ساعت عمليات احياء ادامه می يابد اما متاسفانه تلاش پزشكان مؤثر واقع نمی شود و بازیکن سابق تیم های ملی، استقلال و پرسپولیس و بازیکن فعلی تیم ملوان بندرانزلی جان خود را از دست می دهد.

تشخیص علت ایست قلبی "اولادی" با پزشکی قانونی است

ایسنا نوشت: مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره فوت "مهرداد اولادی" توضیحاتی ارایه کرد.

اسماعیل رمضانی در پاسخ به علت فوت مهرداد اولادی، بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال و بازیکن کنونی تیم ملوان بندرانزلی، گفت: مرحوم اولادی امروز از طریق اورژانس تهران و در حالتی نیمه جان به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.

وی گفت: تمام اقدامات لازم برای احیای وی در بیمارستان شهدای تجریش صورت گرفت، اما متاسفانه علیرغم انجام اقدامات لازم، وی احیا نشد.

رمضانی در توضیح علت ایست قلبی نیز گفت: تشخیص اینکه چه عاملی باعث ایست قلبی شده با پزشکی قانونی است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:04

رییس جمهور گفت: اگر در کشور اختلاف‌نظرهای حزبی، جناحی و گروهی وجود دارد، هیچ ایراد و اشکالی بر آن وارد نیست اما همه باید برای آبادانی، توسعه و استفاده از فضای موجود پس از برجام در کنار هم و متحد باشیم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهور گفت: اگر در کشور اختلاف‌نظرهای حزبی، جناحی و گروهی وجود دارد، هیچ ایراد و اشکالی بر آن وارد نیست اما همه باید برای آبادانی، توسعه و استفاده از فضای موجود پس از برجام در کنار هم و متحد باشیم.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان سمنان، انقلاب اسلامی را فخر و افتخار همه ایرانیان دانست و با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با بهای سنگینی به دست ما رسیده و برای حفظ و تقویت آن باید فداکاری کرد، اظهارداشت: استواری امروز نظام اسلامی، نتیجه راهبری حضرت امام و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب است.

وی بر ضرورت تلاش همگانی برای رونق و آبادانی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت:«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» رویکردی داهیانه و منطبق بر نیازها و ضرورت زمان است و باید با جدیت همه بخش ها برای تحقق آن تلاش کنند.

روحانی با بیان اینکه «پیروزی بزرگ برجام نتیجه هدایت رهبری و حمایت مردم بود و باید از فرصت برجام برای آبادانی سریعتر ایران بهره برد»، اظهارداشت: برجام یعنی پیروزی اخلاق بر توطئه گران جهانی و در جریان مذاکرات دنیایی به جنگ حقوقی با ملت ایران آمد، ولی با عظمت حضور مردم در انتخابات ۹۲ عقب نشست.

رییس جمهور تصریح کرد: گفت: ملت ایران بارها اعلام کرد که قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد، اما دشمنان این ملت، به ناروا به ما تهمت زده و این را دروغ پنداشتند، اما با تلاش فرزندان این سرزمین، راستگویی این ملت در برابر جهانیان به اثبات رسید و من به سران بسیاری از کشورهای بزرگ اعلام کردم که شما با تحریم و صدور قطعنامه‌ها اقداماتی ضد حقوق بشر را علیه ملت ایران اعلام کرده‌اید.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: پیروزی بزرگ برجام نتیجه هدایت رهبری و حمایت مردم بود و باید از فرصت برجام برای آبادانی سریعتر ایران بهره برد.

روحانی در عین حال اظهارداشت که برای پیروزی اخلاق همه باید کنار هم باشیم و ما طرف خود و بد عهدی های او را می شناسیم و هوشیار خواهیم بود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود نیز با بیان اینکه استان سمنان جایگاه خاص و ویژه در کشور دارد، گفت: همواره در این استان نوجوانان، جوانان، بانوان و همه سختکوشان در راه دین، ایمان، امنیت کشور، اخلاق و سربلندی این مرز و بوم تلاش و کوشش کرده‌اند.

روحانی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره علما و بزرگان استان سمنان، به بیان درس‌هایی از زندگی امیر المؤمنان حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: سراسر زندگی حضرت علی(ع) برای ما درس‌آموز است و کامیابی و سعادت در پیروی از آن حضرت خواهد بود و ما مفتخریم که زندگی، انقلاب و کشور ما مدیون این پیروی است.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه امیر المؤمنان پس از رحلت پیامبر (ص)برای رسیدن به هدفی والا و مهم که همانا حفظ اساس اسلام بود، صبر و سکوت اختیار کرد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در آن دوران از بسیاری از اهداف دست دوم و سوم گذشت و سکوت کرد که اگر صبر و سکوت آن دوران نبود، امروز اثری از اسلام و بقایش در جهان نبود و این درس بزرگی برای همه ما است.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز باید اهداف بلندمدت انقلاب اسلامی را مدنظر داشته باشیم، خاطر نشان کرد: دشمنان در طول دوران پس از انقلاب مشکلات زیادی برای همه بوجود آوردند که توانسته‌ایم از هر یک از آنها با موفقیت و سربلندی بیرون آییم و اگر فداکاری و ایثارگری شهیدان و ایثارگران در دوران انقلاب و دفاع مقدس نبود، نمی‌توانستیم به این موفقیت‌ها رسیده و کشور را حفظ کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با نورانیت خود راه را به ما نشان می‌دهند، ادامه داد: همه باید برای تقدیر از این عزیزان تلاش کنند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در موضوع هسته‌ای به جایی رسیدیم که نهادهای بین‌المللی ما را محکوم کرده و قطعنامه‌های زیادی علیه ایران صادر کردند و کار به جایی رسید که ایران تا مرز ماده 42 که به معنای جنگ است، رسید، افزود: ملت ایران با حضور خود در انتخابات سال 92 که شاید هنوز ابعاد آن برای همه مردم مشخص نشده است، توانست کار بزرگی را به انجام برساند و امروز سایه شوم جنگ از سر ملت کنار رفته و ما توانستیم در زمینه مسایلی که برای ما ممنوع بود از لحاظ حقوقی پیروز شویم.

روحانی موفقیت در موضوع هسته‌ای را ثمره اتحاد و انسجام مردم و بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: ما امروز توانسته‌ایم، قعطنامه‌ها را علیه ایران لغو کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و هر کس که الفبای سیاسی و حقوق بین‌الملل را می‌داند به درستی درک می‌کند که ملت و رهبری چه کار بزرگی را به انجام رسانده‌اند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه امروز فضا برای کار و تلاش و ایجاد رابطه با دیگر کشورها گشوده شده است، اظهار داشت: باید از این فضا و فرصت استفاده کرده و اجازه ندهیم از دست برود.

روحانی با تأکید بر ضرورت مراقبت در توسعه روابط با دیگر کشورها، خاطر نشان کرد: اگر در کشور اختلاف‌نظرهای حزبی، جناحی و گروهی وجود دارد، هیچ ایراد و اشکالی بر آن وارد نیست اما همه باید برای آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور و استفاده از فضای موجود پس از برجام در کنار هم و متحد باشیم.

روحانی، نامگذاری سال 94 به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت را اقدامی داهیانه از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به نام گذاری سال 95 اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: ما نیازمند اجرای کامل اقتصاد مقاومتی در کشور برای رونق تولید هستیم.

رییس‌ جمهوری افزود: دولت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ماه‌هاست در حال برنامه‌ریزی و تهیه برنامه‌ای جامع در این راستا است.

روحانی سال 94 را سالی بسیار دشوار برای دولت در تأمین منابع مالی اداره کشور دانست و گفت: در شرایطی که بسیاری از کشورهای همسایه بخاطر کاهش قیمت نفت از منابع بین‌المللی برای اداره خود استقراض کردند، ما توانستیم روی پای خود بایستیم و حتی بدون استقراض داخلی از همه سختی‌ها عبور کرده و در عین حال ارزش پول ملی را در کشور، حفظ و تورم را کنترل کنیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه باید سرمایه بخش خصوصی را برای رونق تولید وارد کشور کنیم، گفت: دولت در حد توان خود به توسعه و پیشرفت کشور کمک می کند اما باید همه مردم به میدان بیایند و با کار، تلاش، اخلاق و دینداری در مسیر توسعه این استان و کشور تلاش کنند.

روحانی افزود: دولت برای اجرای طرح‌های استان سمنان در این سفر 900 میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار داده است.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و چند نفر از برگزیدگان و منتخبان استان سمنان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود و مشکلات استان پرداختند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:04

پدر مهرداد اولادی زمانی متوجه مرگ فرزندش شد که تعدادی از آشنایان برای تسلیت گفتن به منزل او رفته بودند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پدر مهرداد اولادی زمانی متوجه مرگ فرزندش شد که تعدادی از آشنایان برای تسلیت گفتن به منزل او رفته بودند.

به گزارش انتخاب؛ پدر اولادی دیر متوجه مرگ فرزندش شد و اطرافیان او هنوز نگفته بودند که مهرداد فوت کرده اما زمانی که او نزدیک خانه شد و دید که در خانه اش تعدادی از آشنایان در حال گریه و زاری هستند، تازه متوجه شد که مهرداد فوت کرده است.

تصویری از پدر اولادی، پس از آنکه خبر مرگ فرزندش را شنید

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:04

اعضای شورای عالی کار در نشست عصر امروز خود با افزایش حق مسکن ماهیانه کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان موافقت و مقرر کردند وزیر کار نامه‌ای در این باره به معاون اول رئیس جمهور بنویسد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای شورای عالی کار در نشست عصر امروز خود با افزایش حق مسکن ماهیانه کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان موافقت و مقرر کردند وزیر کار نامه‌ای در این باره به معاون اول رئیس جمهور بنویسد.

به گزارش انتخاب، شورای عالی کار در نشست عصر امروز خود درباره افزایش حق مسکن امسال کارگران از ۲۰ هزار تومان در ماه به ۴۰ هزار تومان به جمع بندی رسید و مقرر شد در هفته آینده نامه ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور ارسال شود.

براساس روال موجود، معاون اول رئیس جمهور باید دستور بررسی مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حق مسکن مشمولان قانون کار را در هیات وزیران صادر کند و سپس وزرا رای مثبت خود را در این باره اعلام کنند.

احتمال می رود در صورت طی شدن روال قانونی، کارگران بتوانند از اردیبهشت ماه امسال حق مسکن جدید را به همراه حقوق و دستمزد ماهیانه خود دریافت کنند.

پیش از این، قرار بود حق مسکن کارگران در سال گذشته از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد که با مخالفت دولت، تاکنون مسکوت مانده بود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:01

منابع امنیتی عراق می‌گویند داعش تعداد پهپادهای خود را افزایش داده و از آنها برای عملیات‌های شناسایی در حملات خود استفاده می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع امنیتی عراق می‌گویند داعش تعداد پهپادهای خود را افزایش داده و از آنها برای عملیات‌های شناسایی در حملات خود استفاده می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از  روزنامه اکسپرس،‌ این گروه تروریستی تاکنون بارها از پهپاد برای جمع آوری اطلاعات جهت استفاده در حملات خود استفاده کرده است.

وزارت دفاع عراق هشدار داده که داعش هم اکنون در حال خرید پهپادهای بیشتری است.

ارتش عراق تصویری از یک پهپاد را نشان داده که اوایل ماه جاری میلادی ساقط شد. گفته می شود که این پهپاد تصاویری را از یک منطقه نظامی گرفته بود.

این اقدام جدید داعش در حالی صورت گرفته که این گروه تروریستی به دنبال یافتن راه های جدیدی برای کسب درآمد است چراکه براساس گزارش های اخیر، داعش به دلیل از دست دادن بسیاری از قلمروهایش در سوریه و عراق با مشکل مالی زیادی روبرو شده است.

اوایل سال جاری میلادی، این گروه تروریستی مجبور شد به دلیل بروز همین مشکلات دستمزد نیروهای خود را به نصف کاهش دهد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:01

امروز به محل کار پدر مهرداد رفتم و او که می دانست همیشه از مهرداد خبر دارم از من پرسید از مهرداد چه خبر؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پدر مهرداد اولادی درگذشت پسر خود را باور نمی کرد.

به گزارش انتخاب ؛ محمدرضا رامشگر، مدیر باشگاه پرسپولیس قائمشهر درباره نحوه با خبر شدن پدر مرحوم مهرداد اولادی گفت:امروز به محل کار پدر مهرداد رفتم و او که می دانست همیشه از مهرداد خبر دارم از من پرسید از مهرداد چه خبر؟ من که قصد نداشتم خبر را مستقیم به او بدهم گفتم خبر دارید که مهرداد دیروز پایش شکسته و امروز او را به قائمشهر می آروند تا عمل کند.

پدر مهداد گفت پس به خانه برویم تا او بیاید اما زمانی که به در خانه آنها رسیدیم جمعیت زیادی مقابل درب تجمع کرده بودند و صدای گریه کل کوچه را فرا گرفته بود.همان زمان بود که پدر مهرداد از من پرسید برای مهردادم چه اتفاقی رخ داده است؟!

حال او مساعد نبود و نتوانست همراه من و برادر مهرداد به تهران بیاید.هنوز زمان تشییع جنازه و خاکسپاری مشخص نیست اما پیکر مهرداد در تهران تشییع و در قائمشهر به خاک سپرده خواهد شد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:01

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شركت آب و فاضلاب استان تهران از قطع آب چند منطقه در بزرگراه رسالت از امشب تا صبح فردا (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش ایرنا، بر پایه اطلاعیه این شركت، برای انجام پاره‌ای عملیات عمرانی در بزرگراه رسالت و خیابان بنی‌هاشم، آب در محدوده زیر از ساعت ٢١ امشب (‌سه‌شنبه) تا ساعت ٦ صبح فردا (چهار‌شنبه) قطع و دچار افت فشار می شود.

محدوده قطع آب از شمال خیابان‌های جویبار و آرشی و از جنوب خیابان‌ دماوند است.

این منطقه از شرق به میدان شقایق و خیابان‌های ثانی و ١٤متری لشكر و از غرب به خیابان استاد حسن بنا محدود می شود.

شركت آب و فاضلاب استان تهران اعلام كرد تانكرهای آبرسانی برای تامین آب شرب شهروندان در محل مستقر می شود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:01

با سفر و اظهارات نوروزی احمدی نژاد در شلمچه گمانه زنی ها درباره حضور او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به اوج رسید.گفته می شود او با وعده یارانه چند برابری با اوج پوپولیسم باز خواهد گشت و قصد بسیج حاشیه نشینان علیه متن را دارد حاشیه ای که به گمان احمدی نژاد اصولگرایان سنتی و ائتلاف اصلاح طلبی اعتدالی از درک زبان آن عاجز است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با سفر و اظهارات نوروزی احمدی نژاد در شلمچه گمانه زنی ها درباره حضور او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به اوج رسید.گفته می شود او با وعده یارانه چند برابری با اوج پوپولیسم باز خواهد گشت و قصد بسیج حاشیه نشینان علیه متن را دارد حاشیه ای که به گمان احمدی نژاد اصولگرایان سنتی و ائتلاف اصلاح طلبی اعتدالی از درک زبان آن عاجز است.

به گزارش انتخاب،  درباره اصولگرایان سنتی هم گفته می شود هدف باهنر از عدم شرکت در انتخابات اخیر مجلس دور خیز برای رقابت با روحانی در سال 96 است.حال باید دید روحانی و اطرافیان او در این میانه چگونه کنشگری خواهند کرد آیا با بازی هوشمندانه خود به سنت چنددهه گذشته جمهوری اسلامی، دولت 8 ساله خواهد شد یا دولت روحانی نقض این سنت خواهد بود؟در ادامه نکاتی به اختصار که می تواند از سوی دولتمردان مورد استفاده قرار گیرد برشمرده خواهد شد.

  برجام، نفس راي به روحاني

نفس رای به روحانی در سال 92 رای به قطع مسیر هسته ای جلیلی و یارانش و افکندن طرحی نو در پرونده اتمی بود.مردمی که بالا رفتن لحظه به لحظه قیمت‌ها و سیر صعودی دلار که 

اندوخته هایشان را نابود می‌کرد، لمس می‌کردند خواستار طرحی نو در پرونده اتمی بودند تا اول سایه جنگ را از سرشان دور کنند و دوم آنها را  از تنگنای اقتصادی برهاند.مردم روحانی را برگزیدند چون تجربه زمامداری پرونده هسته ای در دوران اصلاحات را داشت و حس کردند او می‌تواند این گره کور را بگشاید. روحاني با سپردن پرونده به ظریف و تیمش به برجام، مهم‌ترین دستاورد دولت رسید. اما امروز در برهه نزدیک به انتخابات، روحانی باید برای مردم و به ويژه توده های غیرسیاسی که ممکن است در دام پوپولیسم حریف گرفتار آیند جا بیندازد که این برجام بود که سایه جنگ را زدود و در کنار سایر توانایی های کشور نگذاشت ایران همچون کشورهای منطقه شود و اگر تندروهای داخلی  در سال 96 سر برآورند برجام را بر هم خواهند زد و این یعنی بازگشت به دوران احمدی نژاد و قرار گرفتن سایه جنگ بالای سر کشور آن‌هم در شرایطی که احتمال دارد سياست‌كاخ سفيد نيز به دوران جنگ‌طلبي بازگردد.

  پتانسیل اصلاحات و بزرگانش

در انتخابات سال 92 به‌ويژه در روزهای آخر با هدایت سران اصلاحات، بدنه اجتماعی به یاری روحانی آمد و کار را بر خلاف تمام گمانه زنی ها تمام کرد.این حمایت یک منفعت دو جانبه بود از یک سو روحانی را روانه‌پا ستور کرد و از سوی دیگر اصلاح طلبانی را که بعد از حوادث سال 88 در کما به‌سر می‌بردند را احیا و بدنه اجتماعی شان را دوباره بسیج كرد. حال در آستانه انتخابات 96 حامیان جریان اصلاحات از روحانی و دولت گله و دلخوری‌هايي دارند! كه مي‌توان‌ به مسائلي مانند محقق نشدن مطالبات آنها اشاره‌ كرد. اما نکته مهم این است که بدنه اجتماعی اصلاحات پس از تجربه تلخ سال 84 هرگز خارج از تصمیم سران اصلاحات حرکت نخواهند کرد و تصمیم آنان هم غیر از روحانی نخواهد بود.از سوی دیگر تجربه دولت 

احمدی نژاد و هراس تکرار آن قطعا اصلاح طلبان را باوجود شکایت‌هایشان به حسن روحانی خواهد رسانید.

با سفر و اظهارات نوروزی احمدی نژاد در شلمچه گمانه زنی ها درباره حضور او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به اوج رسید.گفته می شود او با وعده یارانه چند برابری با اوج پوپولیسم باز خواهد گشت و قصد بسیج حاشیه نشینان علیه متن را دارد حاشیه ای که به گمان احمدی نژاد اصولگرایان سنتی و ائتلاف اصلاح طلبی اعتدالی از درک زبان آن عاجز است. درباره اصولگرایان سنتی هم گفته می شود هدف باهنر از عدم شرکت در انتخابات اخیر مجلس دور خیز برای رقابت با روحانی در سال 96 است.حال باید دید روحانی و اطرافیان او در این میانه چگونه کنشگری خواهند کرد آیا با بازی هوشمندانه خود به سنت چنددهه گذشته جمهوری اسلامی دولت 8 ساله خواهد شد یا دولت روحانی نقض این سنت خواهد بود.در ادامه نکاتی به اختصار که می تواند از سوی دولتمردان مورد استفاده قرار گیرد برشمرده خواهد شد.

برجام، نفس راي به روحاني

نفس رای به روحانی در سال 92 رای به قطع مسیر هسته ای جلیلی و یارانش و افکندن طرحی نو در پرونده اتمی بود.مردمی که بالا رفتن لحظه به لحظه قیمت‌ها و سیر صعودی دلار که اندوخته های‌شان را نابود می‌کرد، لمس می‌کردند خواستار طرحی نو در پرونده اتمی بودند تا اول سایه جنگ را از سرشان دور کند و دوم آنها را  از تنگنای اقتصادی برهاند.مردم روحانی را برگزیدند چون تجربه زمامداری پرونده هسته ای در دوران اصلاحات را داشت و مردم حس کردند او می‌تواند این گره کور را بگشاید. روحاني با سپردن پرونده به ظریف و تیمش به برجام، مهم‌ترین دست آورد دولت رسید. اما امروز در برهه نزدیک به انتخابات، روحانی باید برای مردم و به ويژه توده های غیرسیاسی که ممکن است در دام پوپولیسم حریف گرفتار آیند جا بیاندازد که این برجام بود که سایه جنگ را زدود و در کنار سایر توانایی های کشور نگذاشت ایران همچون کشورهای منطقه شود و اگر تندروهای داخلی  در سال 96 سر برآورند برجام را بر هم خواهند زد و این یعنی بازگشت به دوران احمدی نژاد و قرار گرفتن سایه جنگ بالای سر کشور آنهم در شرایطی که احتمال دارد سياست‌كاخ سفيد نيز به دوران جنگ‌طلبي بازگردد.

پتانسیل اصلاحات و بزرگانش

در انتخابات سال 92 به‌ويژه در روزهای آخر با هدایت سران اصلاحات، بدنه اجتماعی به یاری روحانی آمد و کار را بر خلاف تمام گمانه زنی ها تمام کرد.این حمایت یک منفعت دو جانبه بود از یک سو روحانی را روانه استور کرد و از سوی دیگر اصلاح طلبانی را که بعد از حوادث سال 88 در کما بسر می‌بردند را احیا کرد و بدنه اجتماعی شان را دوباره بسیج ساخت. حال در آستانه انتخابات 96 به‌طور حامیان جریان اصلاحات از روحانی و دولت گله و دلخوری‌هايي دارند! كه مي‌توان‌ به مسائلي مانند محقق نشدن مطالبات آنها اشاره‌ كرد. اما نکته مهم این است که بدنه اجتماعی اصلاحات پس از تجربه تلخ سال 84 هرگز خارج از تصمیم سران اصلاحات حرکت نخواهند کرد و تصمیم آنان هم غیر از روحانی نخواهد بود.از سوی دیگر تجربه دولت احمدی نژاد و هراس تکرار آن قطعا اصلاح طلبان را باوجود شکایت‌های‌شان به حسن روحانی خواهد رسانید.

  توصيه‌‌هايي براي روحاني

بخش بزرگی از رای دهندگان در انتخابات سال 96 جوانانی هستند که به لحاظ سبک زندگی و ارزش‌های ذهنی فرسنگ‌ها با اصولگرایان رادیکال فاصله دارند ولي آنها به صورت خودکار رای خود را به روحاني نمي‌دهند و باید آنها را جذب کرد. روحانی باید به زبان جوانان از محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که تنگ نظران بر آنان روا می دارند بگوید.او بايد اعلام كند که این رفتارهای خودسرانه و نقض حریم خصوصی شهروندان از كجا آب مي‌خورد! روحاني به عنوان شخص اول اجرایی مملکت هرچه بتواند برای استیفای حقوق جوانان و کاستن از محدودیت‌ها بايد تلاش كند و افزون بر آن از چهره های جوان پسند و کاریزماتیک اردوگاهش به‌عنوان ویترین کمپینش

 استفاده کند.

  گشایش اقتصادی و رونق کسب و کار

اقتصاد کلید واژه ای است که رقبای روحانی در انتخابات روی آن تمرکز خواهند کرد و فریاد سرخواهند داد که برجام در حوزه اقتصاد دستاوردی نداشته و تیم اقتصادی دولت فشل است. در این میان دولت روحانی دوراه دارد؛ اول اینکه چون رقیب به اعمال و وعده های پوپولیستی توسل‌مي جوید و چون دولت و منابع را هم در اختیار دارد امکان این‌کار برایش فراهم است و دوم اینکه فاصله اش را با وعده های توده ای حفظ کند و اقتصاد را با منطق اقتصادی سامان بیشتر دهد و به‌عنوان نمونه اقدامات کم نظیر دولت در حوزه درمان را یادآوری کند و به مردم بگوید در دولت دوم وزرای اقتصادی با وجود مجلس همراه هر کدام یک دکتر هاشمی هستند. از سوی دیگر دولت می‌تواند با مانور روی کسانی‌که امروز وعده‌های اقتصادی می دهند و غم نان مردم خواب شب‌شان را ربوده اعتراض كند كه در آن سال‌هاي خاص چرا ساكت بودند و چه توشه‌اي براي مردم آماده كردند!؟

همراهی با قدرت مستقر

رفتار سیاسی مردم در سالیان پس از تثبیت نظام همواره حاکی از حمایت از قدرت مستقر و تقاضای تداوم آن است. پس از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری تاکنون همواره ریاست جمهوری‌ها برای بار دوم و به طور معمول حتی با رای بیشتر نسبت به دفعه اول انتخاب شده اند. چراکه مردم 4 سال را برای اجرای برنامه های شخص ناکافی می‌دانند و می‌خواهند او مجال تمام کردن برنامه هایش را داشته باشد و از سوی دیگر مردم، حضور در اردوگاه پیروز را دوست دارند و رئیس جمهور مستقر همواره شانس اول پیروزی است. با این معادله روحانی می‌تواند بر راي رقبايي كه در سال 92(ولايتي‌،رضايي،قاليباف و غرضي)تنها با او زاويه ديد داشتند و مخالف وي نبودند، حساب كنند.

*تیک

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:01

در تصادفی عجیب در اردبیل سارقی که قصد داشت خودرویی را به سرقت ببرد، در چند قدمی محل سرقت تصادف کرده و توسط مردم دستگیر شد.

 به گزارش انتخاب؛در سرقتی که عصر امروز مابین دروازه‌ مشگین و میدان قیام رخ داد، سارق در سرقت خود ناکام ماند و بعد از خسارتی که به ماشین سرقتی وارد شد، توسط مردم دستگیر شده و در عمل خود ناکام ماند.

مالک خودرو که برای خرید نان از ماشین خود پیاده شده و در مسیر دروازه مشگین – میدان قیام پارک کرده بود، یک سارق از فرصت استفاده کرده و اتومبیل را به سرقت برد که بعد از عبور از چند خودرو به صورت مارپیچ و لای‌کشی بالاخره با یک پراید تصادف شاخ به شاخ داشت تا خودروی سرقتی و پراید خسارت سنگینی را ببینند.

به دنبال این حادثه مردم سارق این خودرو را دستگیر کرده و تحویل پلیس دادند.

این سارق که قصد داشت خودروی پژویی را به سرقت ببرد، در حالی در نیت خود ناکام ماند که در روزهای اخیر چندین مورد سرقت خودرو در این منطقه گزارش شده است.

*فارس

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:01

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افتتاح این نمایندگی باعث می شود ایران با استانداردهای روز دنیا و اتحادیه اروپا بیش از پیش آشنا شود. این موضوع همکاری اقتصادی ایرانی ها و اروپایی ها را افزایش خواهد داد.

یکی از موضوعات مطرح شده در سفر فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، موضوع افتتاح دفتر نمایندگی این اتحادیه در تهران بود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با موگرینی در تهران گفته بود: آماده سازی اقدامات لازم اداری برای افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران از دیگر مباحث گفتگو بود. 

اتحادیه اروپا با عضویت 28 کشور، 500 میلیون شهروند،  17.6 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی دارد. 

در این وضعیت می توان گفت ایران و اتحادیه اروپا درباره اصل افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه در تهران به توافق رسیده اند و هم اکنون در حال رایزینی درباره مقدمات راه اندازی این دفتر هستند.

در صورت افتتاح این دفتر، این اتفاق را می توان یک رویداد خوب و مفید برای ایران و ایرانی ها دانست.

افتتاح این دفتر باعث می شود:

- سطح همکاری های اتحادیه اروپا و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افزایش می یابد. افزایش این سطح همکاری ها به سود دولت و مردم ایران و همزمان مردم، دولت های عضو و نهاد اتحادیه اروپاست.

- ایران در جهان با موجی از ایران هراسی روبه رو است. متاسفانه کانون های دروغ پراکنی یا تحریف علیه تحولات ایران، فعال هستند و تلاش می کنند همه اتفاقات خوب و مثبت در ایران از جمله انتخابات، بهبود وضعیت حقوق بشر و تقویت جامعه مدنی را کتمان یا وارونه جلوه دهند. 

در صورت وجود دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران این سازمان می تواند به صورت مستقیم شاهد و ناظر اتفاقات مثبت در ایران و جامعه ایرانی باشد. در این وضعیت، اتحادیه اروپا به دور از دروغ پراکنی ها و تحریف گری های مخالفان و فعالان براندازی جمهوری اسلامی، ناظر اتفاقات خوب و مثبت در ایران خواهد بود.

در همین چارچوب می توان پیش بینی کرد مجموعه فعالان براندازی جمهوری اسلامی ایران و در راس آنها گروه مجاهدین خلق (منافقین) مهمترین مخالفان خارجی افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران باشند. زیرا در تحقق این موضوع، ایران واقعی نمایان خواهد شد و از این پس، فعالان براندازی نخواهند توانست آرزوها و تصورات خود را به عنوان واقعیت های ایران به مقامات و پارلمان اتحادیه اروپا و دولت های قاره سبز منتقل کنند.

- افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران باعث افزایش و تقویت همکاری اقتصادی میان ایران و کمیسیون های اقتصادی اتحادیه اروپا می شود.

امروزه بسیاری از کشورهای اروپایی و غیراروپایی تلاش می کنند فعالیت های اقتصادی خود را در چارچوب توصیف ها، پیشنهادات و استانداردهای ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا سوق دهند و هدایت کنند. 

افتتاح این نمایندگی باعث می شود ایران با استانداردهای روز دنیا و اتحادیه اروپا بیش از پیش آشنا شود. این موضوع همکاری اقتصادی ایرانی ها و اروپایی ها را افزایش خواهد داد. این روند باعث ارتقای توانمندی ایرانی ها و گسترش دامنه این همکاری اقتصادی با دیگر بلوک ها و کشورهای اقتصادی جهان می شود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:00

بودجه تشکیلات تروریستی "دولت اسلامی" همچنان کاهش می‌یابد. تحلیل‌گران آمریکایی برآورد کرده‌اند که درآمد این گروه طی یک سال حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و این جریان بسیاری از مناطق زیر کنترل خود را از دست داده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بودجه تشکیلات تروریستی "دولت اسلامی" همچنان کاهش می‌یابد. تحلیل‌گران آمریکایی برآورد کرده‌اند که درآمد این گروه طی یک سال حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و این جریان بسیاری از مناطق زیر کنترل خود را از دست داده است.

به گزارش انتخاب، جریان تروریستی "دولت اسلامی" در یک سال گذشته بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های زیر نفوذ خود را در عراق و سوریه از دست داده است. بی‌سبب نیست که درآمد این گروه تروریستی نیز به همین نسبت کاهش یافته است.

انستیتو مطالعات مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) دراین باره اطلاعات فراوانی را منتشر کرده است. برمبنای این اطلاعات درآمد "دولت اسلامی" در ماه مارس سال جاری به ۵۶ میلیون دلار کاهش یافته است. این کاهش درآمد در حالی است که درآمد ماهانه داعش در ماه‌های میانی سال گذشته میلادی حدود ۸۰ میلیون دلار بود.

فروش نفت جریان تروریستی "دولت اسلامی" نیز در همین دوره زمانی از ۳۳ هزار بشکه به ۲۱ هزار بشکه کاهش یافته است. بسیاری از زیرساخت‌های نفتی داعش در پی حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ویران یا تخریب شدند.

یکی از تحلیل‌گران انستیتو مطالعات مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) بر این نظر است که کاهش درآمد داعش در طولانی مدت سبب خواهد شد که آنها نتوانند مناطق جدیدی را تصرف و نگهداری کنند.

کاهش سرزمین‌های اشغالی

داعش با از دست دادن سرزمین‌های زیر نفوذ خود با کاهش بودجه روبرو شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از انستیتوی تحلیل مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) گزارش داده است که سرزمین‌های زیرکنترل جریان تروریستی "دولت اسلامی" در حال حاضر به نسبت اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی تا ۲۲ درصد کاهش یافته‌اند.

به این ترتیب اکنون تنها ۶ میلیون نفر در مناطق زیر نفوذ "دولت اسلامی" در عراق و سوریه زندگی می‌کنند. این تعداد در ماه‌های میانی سال ۲۰۱۴ میلادی ۹ میلیون نفر بود. در چنین شرایطی "دولت اسلامی" از دریافت "خراج" وسیع از مردم این مناطق محروم شده و همچنین نمی‌تواند با مصادره اموال دیگران بر درآمد خود بیافزاید.

نابع درآمد جریان تروریستی "دولت اسلامی"

انستیتو تحلیل مسائل اجتماعی در آمریکا (IHS) در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده که حدود ۵۰ درصد درآمد جریان تروریستی "دولت اسلامی" در حال حاضر از محل "خراج" و مصادره اموال دیگران حاصل می‌شود؛ ۴۳ درصد این درآمد از محل صادرات نفت و باقی‌ آن با قاچاق مواد مخدر و دریافت کمک‌های مالی تامین می‌شود.

مشکل مالی جریان تروریستی "دولت اسلامی" مدت‌هاست بروز کرده. چندهفته پیش اخباری به دست آمد که "دولت اسلامی" مجازات‌های بدنی را به مجازات‌های مالی تبدیل کرده تا از این راه با کسری بودجه و کاهش درآمد خود مقابله کند.

به گزارش شاهدان عینی شهر موصل زنانی که حجاب  خود را رعایت نمی‌کردند تا کنون به مجازات شلاق محکوم می‌شدند، اما مدتی است که این مجازات به پرداخت پول تبدیل شده است. حقوق بسیاری از تروریست‌های "دولت اسلامی" نیز کاهش یافته است.

گفته می‌شود که در شهر موصل قیمت آب و برق به شدت افزایش یافته و به اهالی شهر رقه نیز گفته شده که باید پرداختی‌های خود را به دلار بپردازند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:00

صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در گذشته 2 میلیون و 500 هزار بشكه در روز بود كه در زمان تحریم و آغاز دولت یازدهم به 900 هزار تا یك میلیون بشكه در روز كاهش یافت.اگر توافق هسته‌ای به دست نمی‌آمد مرحله دوم تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد و...

به گزارش انتخاب، «اگر توافق هسته‌ای به دست نمی‌آمد مرحله دوم تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد و در نتیجه صادرات نفت خام كشور ما به صفر می‌رسید.»این گفته وزیر اقتصاد در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران برگزار شد. وی در این نشست افزود: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در گذشته 2 میلیون و 500 هزار بشكه در روز بود كه در زمان تحریم و آغاز دولت یازدهم به 900 هزار تا یك میلیون بشكه در روز كاهش یافت.

 وزیر اقتصاد، با بیان اینكه با اجرایی‌شدن برجام و رفع تحریم‌ها تاكنون 700 هزار بشكه به صادرات نفت اضافه شده است، گفت: براساس مرحله دوم تحریم های آمریكا، قرار بود یك میلیون بشكه از صادرات ایران كاسته شود كه با اجرای آن، صادرات نفت كشور به صفر می رسید.

وزیر امور اقتصادی در ادامه با بیان اینكه هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است، افزود: ‌در گذشته فرایند رشد در اقتصاد ایران از سه ویژگی برخوردار بوده؛ نخست اینكه رشد اقتصادی در سطح پایینی بوده به طوری كه متوسط رشد اقتصادی سه دهه گذشته نزدیك به 3.2 درصد بوده است و به زحمت با این رشد اقتصادی می‌توان درآمد سرانه را ثابت نگه داشت.علاوه بر این، رشد اقتصادی در ایران از نوسانات شدیدی برخوردار بوده و برابر با نوسانات درآمدهای نفتی، نرخ رشد اقتصادی ایران در نوسان بوده است.

وزیر اقتصاد در تشریح سومین ویژگی رشد اقتصادی در سه دهه گذشته گفت: سهم ارتقای بهره وری در رشد اقتصادی در ایران بسیار ناچیز و حتی منفی بوده است؛‌ در حالی كه در بسیاری از كشورها 70 تا 80 درصد رشد اقتصادی از محل بهره وری حاصل می شود. رشد اقتصادی ما منبع‌محور بوده و با اتكا به درآمدهای نفتی حاصل می شده است.

وی در مورد مذاكرات بین‌المللی انجام شده در دوران پسابرجام نیز گفت: موافقتنامه‌های متعددی با كشورهای خارجی امضا كردیم كه تامین مالی پروژه‌های كشور را برعهده گرفته‌اند؛ موافقتنامه‌ای با ژاپن برای تامین مالی 10 میلیارد دلاری امضا كردم و قرار است با جذب این خط اعتباری، بتوانیم یك خط اعتباری 10 میلیارد دلاری دیگری نیز دریافت كنیم؛ همچنین با كره جنوبی نیز 15 میلیارد دلار موافقتنامه برای تامین مالی امضا كرده‌ایم.

طیب‌نیا گفت: با فرانسه و ایتالیا نیز موافقتنامه‌هایی برای تامین مالی امضا شده است؛ در حال حاضر فرصت تامین مالی برای اقتصاد كشور در حال فراهم شدن است و این مساله به ما امكان می دهد كه از ظرفیت‌های بین‌المللی برای تقویت تولید كشور استفاده كنیم. ‌در یك جلسه شورای سرمایه گذاری بیش از 2.6 میلیارد دلار مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده كه در تاریخ كشور كم‌سابقه است؛ اكنون هر روز شاهد درخواست گروه‌های مختلفی هستیم كه به دنبال مجوز برای سرمایه‌گذاری مستقیم در كشورمان هستند. علاوه بر این، گشایش‌های بسیاری در حوزه نظام بانكی و روابط كشور با بانك‌های خارجی فراهم شده است؛ همچنین ‌امروزه ارتباط بانك های ما به بانك های خارجی فراهم شده است و به شبكه سوئیفت دسترسی دارند و می توانند پیام های خود را منتقل كنند؛ در این شرایط نمی دانم هیاهوهای برخی رسانه‌ها در این زمینه چه معنایی دارد.

طیب نیا با بیان اینكه روابط كارگزاری بانك‌های ما با بانك‌های خارجی در حال برقراری است، گفت: اكنون با بانك‌های كوچك خارجی مشكلی نداریم؛ اما بانك‌های بزرگ هنوز تامل می‌كنند و هراس دارند چون در گذشته مشمول جرایم آمریكا شدند؛ با این حال روابط كارگزاری ما با بانك‌های بزرگ به تدریج برقرار خواهد شد.

واکنش نهاوندیان

علاوه‌بر وزیر اقتصاد، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به این جنجال‌ها واکنش نشان داد و نوشته است: هرکس که با هدف فتح قله‌ای؛ کوهنوردی کرده باشد می‌داند که در میانه راه؛ برای «ادامه تلاش» باید مرتبا به قله بالای سر چشم دوخت و راه نرفته را دید و همزمان برای «شکر و تداوم امید» باید به راه پیموده زیرپا نظر کرد.هرکس که توفیق کار مثبت و موفق داشته است؛ می‌داند که هم نیمه پر لیوان واقعیت است و هم نیمه خالی آن. نیمه پر دستاورد است و نیمه خالی دستور کار.هرکس که هنر مناظره و مدیریت مذاکره را آموخته و آزموده است؛ می‌داند که با حریف؛ باید از کاستی‌ها و نواقص کار او سخن گفت و مطالبه بیشتر و بهتر کرد و با یاران و همراهان؛ از توانایی‌ها و توفیق و عنایات.

نهاوندیان در ادامه یادداشت خود آورده است: بخشی از فهم سخن؛ فهم زمینه سخن و مخاطب سخن است.اگر می خواهیم کمک کنیم و پیروزی بر حریف را قطعی کنیم راه آن تنگ کردن میدان بر دوست و پژواک خواسته دشمن یا تصویر دشمن ساخته نیست.تحریم‌های کور؛ نه تنها راه را بسته بودند بلکه پل‌ها را نیز شکسته بودند. اینک که سنگ‌ها از سر راه برداشته شده است؛ باید پل‌ها را هم ساخت و راه بلند کوتاهی‌ها را هم پیمود. ویرانی به ساعتی ممکن است و ساختن و آبادانی گاهی به سالیانی محتاج است.اگر همه درست کار کنیم؛ کار سالیان به سالی شاید. پس همتی باید.

توضیح بعیدی‌نژاد درباره اظهارات سیف؛ تداوم هدف برجام

از سویی دیگر در حالی که این روزها اظهارات سیف در آمریکا درباره دستاوردهای برجام، بهانه دلواپسان برای حمله به دولت و بی‌حاصل‌دانستن برجام از سوی آن‌ها شده است، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشته است: اگر خواسته باشیم که یک جمله از صحبت‌های آقای دکتر سیف در آمریکا را از چارچوب اصلی بحث آن خارج کنیم و بعد حول و حوش آن یک کار تبلیغاتی علیه کلیت برجام و نفی دستاوردهای آن انجام دهیم، خب این بحث دیگری‌ است. اما برای درک کامل یک کلام، باید علاوه بر منطوق، به مفهوم ( به معنای دقیق زبان‌شناختی آن) و چارچوب آن کلام هم دقت کافی نمود. واقعا هر کسی تمامی مطالب بیش از یک ساعت گفتگو و پاسخ به سوالات در شورای روابط خارجی و بعد هم مصاحبه آقای دکتر سیف با یکی از شبکه ها در آمریکا را دنبال کند مطالب ایشان را خیلی روشن و واضح درک خواهد کرد. مطالب ایشان همه ناظر بر نیاز به تضمین دسترسی ایران به نظام تجارت بین المللی، ضرورت امکان دسترسی ایران به دلار در تبادلات بین المللی و ضرورت اعطای تضمین های کافی آمریکا به بانکهای بزرگ اروپایی برای کار با ایران بوده اند که به خوبی توسط ایشان به عنوان عالیترین مقام بانکی کشور مطرح شده اند.اینکه تلاش شود مطلب محوری ایشان که دستاوردهای برجام در این حوزه های دسترسی ایران به دلار و تضمین کار بانکهای بزرگ اروپایی با ایران خیلی کم بوده است، به کلیت برجام تسری یابد قطعا نادرست است و با صحبتهای ایشان اصلا همخوانی ندارد.

تاکید ایشان این بوده است که عواید ایران در این حوزه ها از اجرای برجام بسیار ناچیز بوده است زیرا که بانکهای بزرگ اروپایی از تبدیل درآمدهای آزاد شده ایران به دلار وحتی یورو استنکاف می ورزند. تبدیل این ذخایر ارزی از مثلا ین ژاپن و یا درهم امارات و یا ریال عمان به یورو و دلار نیاز به تایید نظام بانکی آمریکا دارد که این کار هنوز انجام نمی‌گیرد. این به منزله آن نیست که ذخایر مسدود شده ما در خارج آزاد نشده و در اختیار بانک مرکزی نباشند، چرا که این منابع که در کشورهای وارد کننده نفت ایران و به طور عمده در ژاپن، چین، کره جنوبی و هند می‌باشند از روز اول اجرای برجام همگی آزاد و در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گرفته اند، بلکه منظورآن است که این ذخایر و دیگر منابع مالی کشورمان باید بتوانند به دلار یا دیگر ارزهای موردنظر ایران تبدیل و به راحتی با مشارکت بانکهای بزرگ اروپایی و نه الزاما نظام مالی آمریکا در تبادلات ما با نظام مالی بین المللی به چرخش مالی در آیند. این چرخش مالی در حال حاضر به علت عدم همکاری آمریکا دچار مشکل است.

دستاوردهای حاصله کشور از اجرای تفاهم ژنو و برجام در حوزه های مختلف همچون فراهم شدن فضای رونق فعالیتهای اقتصادی و فضای کسب و کار نسبت به فضای محدودیت و تحریم در گذشته، آزاد شدن ذخایر مسدود شده کشور، لغو تحریمهای صادرات نفت که به افزایش سریع صادرات نفت و گاز کشور وانعقاد قراردادهای جدید در این حوزه انجامیده است، فعالیت دوباره صنعت خودرو به عنوان یک صنعت مادر، افزایش قابل توجه صادرات پتروشیمی و دیگر صنایع کشور، احیای ناوگان هوایی و هواپیمایی و ازسرگیری ارتباطات بانکی کشور با بانکهای متعدد در سطح جهان، راه اندازی سوئیفت و دهها مورد دیگر که کشورمان برای ایجاد پویایی در بخش صنعت و اقتصاد نیاز مبرمی به آنها دارد، چیزهایی نیستند که چندان نیازی به یادآوری داشته باشند و آقای دکتر سیف همواره در صحبتها و مصاحبه های قبلی خود مکرر به آنها اشاره نموده اند و تلاش برای نفی آنها از سوی ایشان بسیار بیهوده می نماید... اظهارات ایشان تداوم همان هدفی است که در برجام تاکید شده است و همه مقامات عالی کشور به دنبال اجرای سریع آن هستند. تاکیدات روز گذشته آقای دکتر ظریف بر این موضوع در اظهارات و مصاحبه مطبوعاتی ایشان با خانم موگرینی و سپس اشارات به همین موضوع در صحبتهای شخص خانم موگرینی همه نشان می‌دهند که ضرورت حل شدن این مشکل به عنوان یک مانع در مراودات اقتصادی ایران به ویژه با کشورهای اروپا و آسیا یک اولویت مهم برای ایران در جهت اجرای کامل برجام می‌باشد که در عالیترین سطح در دستور کار مذاکرات کشورمان با اروپا و آمریکا قرار دارد.

*تیک

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:00

دونالد ترامپ در اکثر نبردها پیروز شده، اما شاید جنگ را باخته باشد. ترامپ که با اختلاف بسیار در صدر دارندگان آرای وکالتی جمهوری خواهان است، نتوانسته ساز و کار داخلی انتخابات در حزب خود را به درستی درک کرده و به نفع خود در آورد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ نشریه دانشگاه «لاندن اسکول ایکانامیک» نوشت: دونالد ترامپ در اکثر نبردها پیروز شده، اما شاید جنگ را باخته باشد. ترامپ که با اختلاف بسیار در صدر دارندگان آرای وکالتی جمهوری خواهان است، نتوانسته ساز و کار داخلی انتخابات در حزب خود را به درستی درک کرده و به نفع خود در آورد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این نشریه در ادامه آورده است: پیش از ادامه مطلب، توضیحات مختصری لازم است. قوانین انتخاب نمایندگان وکالتی برای شرکت در انتخابات کنوانسیون حزب جمهوری خواه بسیار پیچیده، بی انسجام و غیر منطقی تر از آن است که بتوان تصور کرد.

هر ایالتی روش خود را برای انتخاب نمایندگان وکالتی دارد: در برخی از آن ها نمایندگان وکالتی از میان فهرست حامیان نامزدهای مختلف انتخاب می شوند؛ در برخی دیگر نمایندگان وکالتی در کنوانسیون های محلی یا ایالتی انتخاب می شوند؛ و حتی در بعضی ایالت ها این رای دهنده ها نیستند که نمایندگان وکالتی را انتخاب می کنند، بلکه کنوانسیون ها یا کمیته های حزب آن ها را تعیین می کنند.

این نمایندگان وکالتی باید پس از حضور در کنوانسیون انتخاباتی حزب جمهوری خواه، حداقل در دور اول رای گیری از نامزدی حمایت کنند که به او تعهد داده بودند یا توانسته بود آرای ایالتی را به نفع خود جلب کند. اما اگر پس از رای گیری هیچ نامزدی اکثریت لازم از نمایندگان وکالتی را کسب نکرده باشد، برخی از این نمایندگان در انتخاب خود در دور بعدی رای گیری آزاد می شوند. با افزایش تعداد دورهای رای گیری بی نتیجه، تعداد نمایندگان وکالتی آزاد در انتخاب بیشتر می شود.

همچنین نمایندگان وکالتی حامی نامزدهایی که کناره گیری کرده اند (مانند مارکو روبیو) هم می توانند نماینده آزاد باشند. تنها اقلیتی از نمایندگان وکالتی از میان فهرست های ارائه شده توسط نامزدها انتخاب می شوند (حدود 15 درصد به نقل از نیویورک تایمز؛ 10 درصد به نقل از فایوسرتی فایو).

از شواهد کنوانسیون های اخیر چنین بر می آید که رویکرد پوپولیستی ترامپ برای پیروزی بر رقابت های داخلی حزب کارآمدی لازم را ندارد.

در کلرادو، این پوپولیست بزرگ نتوانست حتی یک نماینده وکالتی وفادار به خود کسب کند. همه 34 نماینده از تد کروز حمایت کردند.

در کنوانسیون داکوتای شمالی هم نتیجه به نفع کروز بود. در کارولینای شمالی 3 تا از 6 نماینده وکالتی به حامیان کروز رسید، هرچند ترامپ رای ایالت را از آن خود کرد (درنتیجه نمایندگان وکالتی حامی کروز باید در دور اول رای گیری نهایی به ترامپ رای دهند).

چنان که در مجله لیبرال-محافظه کار ریزن آمده، نتایج کلرادو نشان می دهند ترامپ مدیر بی کفایتی است که در مواجهه با یک چالش سازمانی پیچیده اما مشخص، حتی نتوانست موضع خود را به درستی بیان کند.

شاید ترامپ و دار و دسته اش واقعا ضعیف عمل کرده باشند، اما این ضعف نشان دهنده برچسب دیگری است که عموما در کنار اسمش می آید: "پوپولیست".

پوپولیسم چیست؟ تعاریف متعددی از آن وجود دارد، اما من گفته سس مود که در گاردین آمده را ترجیح می دهم: «این ایدئولوژی بر این مبنا است که نهایتا جامعه به دو گروه همگن و متخاصم تقسیم می شود، "مردم واقعی" و "نخبگان فاسد". و سیاست باید نشان دهنده خواست عمومی مردم باشد».

از این دیدگاه، به این دلیل که مردم همگن هستند، تنها یک خواسته دارند، که با دموکراسی مستقیم به بهترین شکل اجرا می شود و اغلب فردی در جایگاه رهبری قرار می گیرد که خواست همه آن ها را برآورده کند.

دو ویژگی اصلی پوپولیسم در اینجا تاثیرگذار می شوند. اولین آن اکثریت گرایی است؛ از آنجا که برای پوپولیست ها فقط یک جمعیت مشروع با یک خواست مشروع وجود دارد، آن ها تقریبا همیشه انتظار دارند خواسته شان عملی شود. گرایش معمول دیگر میان پوپولیست ها مخالفت آن ها با نهادهایی است که خواست عمومی آن ها را زیر سوال ببرد، یا در آن تغییر ایجاد کند.

در زمینه حزب جمهوری خواه، این نهادها کنوانسیون های منطقه ای، ایالتی و ملی و همچنین بدنه اصلی حزب، مانند کمیته ملی جمهوری خواهان، هستند که ترامپ در گذشته به آن ها حمله کرده و همچنان در حال حمله به آن ها است.

در نتیجه شاید دلیل آنکه ترامپ خود را به روند انتخاب نمایندگان وکالتی بی توجه نشان می دهد، بی نظمی یا جدی نبودن او نیست، بلکه شاید به باور او چنین سازوکار درون حزبی مشروعیت نداشته باشد و یا دست کم احساس می کند حمله به آن ها از نقطه نظر پوپولیستی برایش مفیدتر تمام شود. 

این بخشی از دلایل اعتراضات ترامپ به دستکاری شدن روند نامزدی علیه او است. قوانین جمهوری خواهان علیه هیچ فرد خاصی نوشته نشده اند. اما از نقطه نظر پوپولیستی، این قوانین مشروعیت ندارند، زیرا نشان دهنده رای اکثریت نیستند.

هر اتفاقی که در کلیولند بیافتد کارزار انتخاباتی ترامپ گسست عمیقی میان ائتلاف جمهوری خواهان ایجاد کرده، که در یک سو گروه های با درآمد بالا و حامی بازار آزاد هستند و در سوی دیگر گروه های با درآمد پایین تر قرار دارند که محتاج حمایت اقتصادی و تایید مجدد ارزش های قدیمی خود هستند.

رفع اختلافات میان رهبران محافظه کار در اروپا از عهده آن ها خارج شده است. در حال حاضر نمی توان تصور کرد جمهوری خواهان در آمریکا آینده بهتری پیش رو داشته باشند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:55

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با بیان اینکه اعتبار آرم های سال ۹۴ تا پایان ۳۱فروردین ماه سال جاری است، گفت: ازاول اردیبهشت تنها دارندگان آرم سال ۹۵ مجاز به تردد درمحدوده طرح ترافیک هستند.

به گزارش مهر، مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه مهلت تحویل مدارک واجدین شرایط دریافت آرم طرح ترافیک۹۵ تا پایان فروردین ماه اعلام شده تصریح کرد: این مهلت نیز امروز به اتمام رسیده و آن دسته از واجدین شرایط که تا پایان وقت اداری امروز-۳۱ فروردین ماه- مدارک  خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارایه نکرده اند به منزله انصرافشان تلقی شده و برابر دستور العمل سازمان ترافیک می توانند جهت استرداد وجه به واحد صدور آرم مراجعه کنند .

وی در ادامه تصریح کرد: دارندگان خودروهای پلاک عمومی که درخواست شان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه به بعد مورد تایید قرارگرفته تنها ده روز پس از تایید مهلت دارند مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر که نشانی آنها بر روی سایت شهرداری تهران قراردارد، ارایه دهند.

قنبرنژاد در ادامه یادآورشد: با توجه به اینکه اعتبار آرم های ۹۴ امروز به پایان می رسد، اظهارداشت: واجدین شرایطی که مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارایه داده اند، ۴۸ ساعت پس از تحویل مدارک به دفاتر می توانند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند .

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:55

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت نیوزیلند از صدور روادید برای یک کارگردان ایرانی که قصد دارد در جشنواره فیلم مستند این کشور شرکت کند، ممانعت کرد.

به گزارش انتخاب، تارنمای نیوزهاب نیوزیلند دوشنبه به نقل از اداره مهاجرت این کشور اعلام کرد که مطمئن نیست اقامت رخساره قائم مقامی کارگردان ایرانی در نیوزیلند موقتی باشد. موضوعی که این کارگردان و مدیر جشنواره چیزی در تضاد با آن اعلام کرده اند.

قائم مقامی به دنبال این بود تا بتواند ماه آینده میلادی این موضوع (مهاجرت) را در جشنواره فیلم مستند در آوکلند و ولینگتون مطرح کند، اما اکنون به این دلیل که اداره مهاجرت نیوزیلند با این اعتقاد که وی بیش از مدت روادید خود در این کشور اقامت می کند، این فرصت را از بین برده است.

تارنمای نیوزهاب به نقل از قائم مقامی نوشت: آنها اعلام کرده اند من روابط نزدیکی با ایران ندارم و فکر نمی کنند که من یک بازدیدکننده واقعی باشم.

این کارگردان ایرانی معتقد است به دلیل ملیت ایرانی از اعطای روادید به وی خودداری شده است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:55

آتشفشان ویلاریکا در شیلی یکی از فعال ترین کوه های آتشفشانی در آمریکای جنوبی و یکی از معدود آتشفشان هایی است که دریاچه ای از مواد مذاب از دهانه آن به بیرون سرازیر می شود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 186 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:54

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:54

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:54

هیأت مذاکره‌کننده ایرانی به سرپرستی سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در حالی امروز به کشور باز می‌گردد که هنوز اختلافات با طرف سعودی بر سر نحوه صدور ویزا زائران ایرانی پابرجاست.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیأت مذاکره‌کننده ایرانی به سرپرستی سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در حالی امروز به کشور باز می‌گردد که هنوز اختلافات با طرف سعودی بر سر نحوه صدور ویزا زائران ایرانی پابرجاست. 

به گزارش انتخاب، در مذاکراتی که از روز پنج‌شنبه آغاز و تا شب گذشته جریان داشت، هیأت ایرانی و عربستانی بر سر تأمین امنیت زائران به تفاهم رسیده و دو طرف راهکارهای مناسبی را برای این موضوع پیشنهاد دادند.

یکی از این راهکارها که از سوی سعودی‌ها ارائه شد، استفاده از دستبند الکترونیکی برای تأمین امنیت زائران بود، که مورد موافقت ایرانی‌ها نیز قرار گرفت. همچنین در پیش‌نویس 60 صفحه‌ای قرارداد حج 95، راهکارهای دیگری نیز برای تأمین امنیت زائران در نظر گرفته شده، اما در این پیش‌نویس سعودی‌ها ذکر کردند که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باید بار دیگر مجوزهای لازم برای پرواز در عربستان را اخذ کنند که به گفته اوحدی این موضوع مغایر با تفاهمنامه‌های گذشته است.

همچنین موضوع صدور ویزا یکی از اختلافات مهم دو طرف مذاکره‌کننده بود که با توجه به اینکه سعودی‌ها وقت بیشتری را طلب کرده بودند، هیأت ایرانی امروز عربستان را به مقصد ایران ترک کرد، و همچنان منتظر پاسخ سعودی‌ها در ایران خواهند بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص تأکید کرد: در موضوع صدور ویزا که یک موضوع اساسی است تا این لحظه راهکار اجرایی و شفاف از طرف وزارت حج عربستان ارائه نشده است.

وی در خصوص تأمین امنیت زائران نیز گفت: سعودی‌ها از پیشنهادات ما استقبال کردند و در این خصوص به یک جمع‌بندی کاملاً‌ منطقی دست پیدا کردیم.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:52

مجید مجیدی سینماگر سرشناس و چهره بین‌المللی سینمای ایران فردا اول اردیبهشت ماه در بخش «دارالفنون» کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، فردا چهارشنبه اول اردیبهشت ماه و در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش «دارالفنون» سه کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

مجید مجیدی ساعت 9:30 صبح، در اولین کارگاه «دارالفنون» حضور دارد. در ساعت 11:30 تا 13 زازا خالواشی فیلمساز گرجستانی کارگاه آموزشی دارد و مهران کاشانی فیلمنامه نویس ساعت 13:45 تا 15:30 همراه با هنرجویان «دارالفنون» خواهد بود.

سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس «چارسو» برگزار می شود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:52